شناسه خبر : 53657
دوشنبه 22 خرداد 1396 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی "سرچشمه سرخ"

نخستین نشست خبری جشنواره ملی هنرهای تجسمی «سرچشمه سرخ» برگزار گردید.

فاش نیوز -  نخستین نشست خبری جشنواره ملی هنرهای تجسمی «سرچشمه سرخ» با حضور اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس جشنواره  و حبیب‌الله صادقی دبیرکل جشنواره «سرچشمه سرخ» با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیادشهید در ابتدا  با محکوم کردن حادثه تروریستی عوامل داعش در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: این حادثه نشان‌دهنده تقابل دو تفکر است. حادثه‌ای که از سوی گروه تروریستی داعش در  هفدهم خردادماه در تهران رخ داد  ریشه در تفکر متحجرینی دارد که در دوران حضرت امیرالمومنین علی(ع) نیز رخ داده بود . هر جا که دشمنان در مقابل اندیشه اسلامی و قرآنی کم بیاوردند و حرفی برای گفتن نداشته باشند، به دامن جهالت و ظلم پناه می برند و در حادثه هفتم تیر نیز چنین بود.

یارنسب در ادامه  به موضوع جشنواره "سرچشمه سرخ" اشاره داشت و گفت: موضوع اصلی این جشنواره  حادثه هفتم تیرماه است و برای اینکه بتوانیم این دو اندیشه یادشده را در قامت هنر به تصویر بکشیم، این جشنواره را با محوریت هنرهای تجسمی برگزار خواهیم کرد که هنرمندان بتوانند در چهار رشته پوستر، نقاشی، هنر جدید و عکاسی به خلق آثار و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره اقدام نمایند.

وی سپس ساخت فیلم سینمایی درباره شهید بهشتی از سوی معاونت اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه این فیلم در حال ساخت است، به نظر می‌رسد گام بعدی این است که شهید بهشتی و یارانش با محوریت هنر مورد توجه قرار گیرند.

حبیب الله صادقی دبیرجشنواره سرچشمه سرخ نیز گفت: علت برگزاری این جشنواره آن است که  طی دو سال گذشته مقام معظم رهبری این موضوع را مورد تأکید قرار داده و نسبت به کم‌توجهی در این زمینه گلایه کرده اند.

وی متذکرشد: این جشنواره در چهار رشته پوستر، هنرجدید، عکاسی و نقاشی  برگزار خواهدشد و مهلت ارسال آثار تا یکم تیرماه خواهد بود که با توجه به ماه مبارک رمضان و ایام امتحانات و استقبال مخاطبان، شورای سیاست‌گذاری زمان آن را تا یکم مردادماه تمدید کرده است تا علاقه‌مندان  بتوانند در این فرصت باقی‌مانده آثار فاخر و هنری خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

دبیرجشنواره  خاطرنشان کرد: تاکنون جشنواره‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده و در این راستا آثاری به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند. آثار برگزیده در اختیار موزه شهدا قرار گرفته است که در رابطه با جشنواره «سرچشمه سرخ» نیز به همین صورت خواهد بود و  در این زمینه هماهنگی‌هایی را با فرهنگستان هنر انجام خواهیم داد تا در فضایی مناسب آثار شاخص هنری به نمایش گذاشته شود.

صادقی در ادامه گفت: آثار برگزیده در دو مرحله داوری  و ارزیابی خواهد شد و خروجی آن به نمایشگاه راه خواهد یافت. آثار در دو بخش رقابتی و غیررقابتی بوده که در بخش غیررقابتی ۷۲ اثر شاخص وجود داشته و تاکنون ۲۰۰ اثر در حوزه عکس دریافت شده است.

وی در خاتمه به جوایز این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت:  نفر اول در هر بخش 100.000.000ریال، نفر دوم 70.000.000ریال و نفر سوم50.000.000 ریال و علاوه بر نفرات فوق به 5 برگزیده در هر بخش نیز یک عدد سکه بهار آزادی اعطا خواهدشد. 

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi